حمل بار هوایی

ادمین · 09:48 1400/02/18

راهنمای فریت بار مسافری و هزینه ارسال بار هوایی

این وزن با توجه به کشوری که قصد ارسال بار دارید متفاوت است و وزن میان یک تا ده کیلوگرم را در نظر میگیرند. در این خصوص باید بگوییم که در فرودگاه امام خمینی پذیرش بار از ساعت ۸ صبح تا یک ونیم بعد از ظهر روزهای شنبه تا چهار شنبه انجام می گیرد . 5- از آوردن کالاهایی که ارسال آنها ممنوع می باشد خودداری نمائید تا در سالن فریت دچار مشکل نگردید . این شرکت فقط در زمینه حمل بار هوایی به خارج از کشور فعالیت دارد. شما میتوانید کلیه ی لوازم منزل تان را بصورت فریت (بارمسافری غیر همراه ) ارسال نمایید. جهت کسب اطلاعات دقیق از نحوه تعیین هزینه فریت بار توصیه می کنیم وارد لینک زیر شوید تا اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنید .

شرکت‌هایی را برای فریت بار خود انتخاب کنید که دارای مجوز هستند و مکانی مشخصی را در فرودگاه دارند. برای زدن بارنامه این موضوع را در نظر داشته باشید که پته سبر را به افراد غیر مسئول تحویل ندهید. با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران حمل بار به صورت ریلی به اروپا، آمریکا و استرالیا و یا سایر کشورها، در حال حاضر ممکن نبوده و یا در صورت امکان فقط برای مقاصد داخلی می‌باشد. ‌در عرصه فریت بار تجاری از ایران فرش و زعفران دو كالاي صادراتي سنتي ايراني هستند كه به لطف توان بالاي توليدكنندگان از ديرباز تا به حال توانسته اعتبار و محبوبيت فراواني در بازارهاي بين المللي كسب كنند و به طبع آن بسیاری از این صادرات توسط فریت بار تجاری انجام می شود. بارنامه هوایی با مناسبترین هزینه فریت بار ( تعرفه حمل بار ) صادر شده، به همراه رزرو کتبی آن از شرکت هواپیمایی اخذ شده و به شما منتقل خواهد گردید. فریت دو نوع بار از قسمت باربری فرودگاه امام خمینی به کشورها و شهرهای مختلف ، با رعایت قوانین و ضوابط کشوری و بین المللی ، آزاد می باشد.

یکی از دغدغه های مسافران و کاربران همواره بسته بندی محصولات بوده ، توصیه ی ما این است که حتما برای بسته بندی محصولات خود هزینه کنید یا آن را به یک شرکت حرفه ای بسپارید . این مورد هم که بدیهی و مشخص است ، هر شرکتی برای خودش نرخ هایی دارد و ممکن است برخی شرکت ها به دلیل سابقه و اعتبار هزینه های زیادی را بابت ارسال بار بگیرند . ولی ممکن است شرکتی هم با هزینه ی پایینی این کار را برای شما انجام دهد .

ابتدا باید با تماس گرفتن با شرکت هواپیمایی مورد نظر و یا استعلام از اینترنت ،از رسیدن بار های خود به مقصد اطمینان حاصل کرده و با در دست داشتن مدارک و کارت شناسایی معتبر اقدام به دریافت بار خود کنید. ۲- از دادن پته سبز گمرکی به افراد غیر مسئول برای زدن بارنامه جداٌ خودداردی نمائید و حتماً شرکتهایی را که دارای مجوز می باشند و مکان آنها در فرودگاه مشخص شده است را برای این کار انتخاب کنید . همکاران ما این خدمات را ( ارسال بار به سوئد )به بهترین نحو برای شما انجام میدهند. در صورت عدم امکان حضور وی، حضور یکی از اقوام درجه 1 مسافر به همراه مدارک شناسایی و تصویری از بلیط و پاسپورت شخص مسافر الزامی می باشد.

بسته بندی و حمل بار شما درست همانند آن است که با استفاده از یک شرکت باربری در تهران، می خواهید اسباب کشی کنید. با توجه به تعریف وزن حجمی یا وزن قابل پرداخت در حمل هوایی، حتی المقدور باید از ارسال کالا هایی که چگالی کمی دارند (وزن حجمی آن ها کمتر از۱۶۷کیلو بر مترمکعب می باشد) در تعداد بالا پرهیز کرد. بسته بندی کالا ها را به گونه ای انجام شود که با حداقل تعداد کارتن بتوان حداکثر وزن بار را در آن جای داد تا از اضافه شدن وزن حجمی به بار جلوگیری گردد. این روزها فرودگاه ها از جمله امن ترین مکان های عمومی می باشد و حمل هوایی به وسیله هواپیما نیز یکی از امن ترین روش های حمل مسافر و بار به حساب می اید .

حمل و نقل هوایی بار و دانستنی ها مهم آن

جهان کالا با تلاشی بسیار همیشه سعی می‌کند با قیمت گذاری منصفانه تمامی این خدمات را انجام دهد و در نهایت کار پیگیری را نیز خود انجام می‌دهد تا شما آسوده باشید لوازمتان در سلامت کامل و در سریعتر زمان ممکن به مقصد تحویل داده می‌شود. در نتیجه می توان دریافت که خدمات بار هوایی از بهترین روش های حمل ونقل و جابه جایی بارهای سنگنین و خرده بار می باشد. هزینه ای که شما بابت حمل بار هوایی پرداخت می کنید، مقدار ثابت و مشخصی نیست.

تا جایی که امکان دارد، باید وزن بار خود را به نقاط شکست مانند ۴۵ کیلو، ۱۰۰ کیلو و … نزدیک کنید. در صورتی که بار هوایی جز محموله های ویژه باشد و برای ارسال آن شرایط متفاوتی را باید فراهم کرد، هزینه بیشتری را به همراه خواهد داشت. فریت بار، کارگو و ارسال بار هوایی ، بهترین روش برای تمامی افرادی است که وقت کافی ندارند و می خواهند که مرسوله آن ها به سرعت به مقصد مورد نظر فرستاده شود. افرادی که قصد دارند تا در کشور دیگری زندگی کنند و فریت بار برای آن ها ارزان تر از خرید مجدد لوازم زندگی در کشور مقصد است. چرا که بارهای خطرناک، مخصوصا در حمل هوایی، در صورت عدم رعایت استانداردهای بین المللی ، میتوانند بشدت حادثه ساز باشند.

اگر چه حمل کالا به سه صورت حمل هوایی، دریایی و زمینی انجام می شود ولی ارسال محموله هوایی به علت سرعت زیاد، قیمت مناسب و امنیت یکی از باصرفه ترین راه های حمل بار تجاری از یک نقطه به نقاط دیگر در جهان می باشد. در کنار هر مسافری که قصد اقامت طولانی مدت یا چند ماه در خارج از کشور را دارد اضافه باری هست که بر اساس استاندارد مسافربری هوایی نمی تواند آن را به صورت بار همراه با خود ببرد . حتی در برخی از مواقع این بار از وزن بالای ۲۰۰ یا ۳۳۰ کیلو هم عبور می کند و شامل لوازم بزرگی مانند میز و صندلی و مبلمان نیز می شود .

پس از تحویل بسته به نمایندگی تیپاکس، پیامک دریافت و تحویل بسته ارسال می‌‌شود. توجه داشته باشید که در هنگام اعلام ابعاد می بایستی بزرگترین طول ، بزرگترین عرض و بزرگترین ارتفاع بسته به سانتیمتر اندازه گیری و اعلام گردد. اکثر تجار ایرانی برای واردات کالاهای کم حجم و سبک، گمرک هوایی فرودگاه امام خمینی را انتخاب می کنند. در خصوص قیمت ها کارگو فرودگاه امام خمینی و نحوه محاسبه آن پس از دقت در مطالب بالا، موارد زیر را هم به دقت مطالعه کنید. فریت بار به سایر مقاصد اروپایی از طریق هواپیمایی قطر و امارات امکان پذیر است.